fredag 25 juli 2014

Två dar kvar till första jobbdagen

Jag har denna sommar varit ledig i hela fem veckor. Det blev längre än jag trodde det skulle bli då jag trodde jag skulle behöva jobba hela sommaren. Nu börjar jag mitt första jobb på måndag och börjar känna mig rejält nervös. Eller, jag växlar mellan att gå och tänka att "det är bara en ny placering precis som tidigare kliniska terminer och snart ska jag träffa min handledare", till, "hjälp hur ska det här gå, tänk om jag gör bort mig helt och hållet och aldrig mer kommer att få jobba som läkare". Jag har ju aldrig tidigare jobbat vare sig som underläkare eller uska så för mig blir det helt nytt förutom då att jag varit läkarstudent. Det här med lön är ju också en ny upplevelse. Jag ska tydligen få betalt för de två introduktionsdagar jag redan varit på. Bara det känns ju lite konstigt då dagarna påminde väldigt mycket om att vara läkarstudent. Jag antar att jag fort kommer vänja mig vid det här med lön men just nu känns det som en glad överraskning :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar