lördag 2 augusti 2014

Första jobbveckan avklarad

Nu har jag jobbat en hel vecka som underläkare. Jag känner mig rätt slut efter det men är glad att jag kommit till en avdelning med bra stämning där man hjälper varandra om man kör fast. Det jobbigaste hittills har varit att navigera sig i systemet. Med systemet menar jag delvis det stora sjukhuset med alla divisioner och avdelningar, dels kommunen och sociala myndigheter som man också ska ha kontakt med. Vem som gör vad och hur man ska göra för att hänvisa och skicka patienter mellan de olika instanserna är fortfarande en stor gåta för mig. Det kanske blir klarare framöver. Just nu känns det hela rätt förvirrande. För övrigt så fungerar inte datasystemet för mig personligen då det tar minst en vecka att få olika slags konton aktiverade. Mötet med patienterna tycker jag mestadels varit roligt. Det är allt det andra som trasslar.

Allt sammantaget tycker jag det har varit en ok första jobbvecka. Det känns tufft att kastas in i en roll med rätt mycket ansvar från att ha varit läkarstudent med ansvar bara för mitt eget lärande. Får se hur det blir nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar